Servei d'atenció domiciliària per a la renovació del DNI

L'Equip Mòbil de la Comissaria local de la Policia Nacional de Sabadell ofereix el Servei d’atenció domiciliària i a centres hospitalaris o residencials per a primeres expedicions i renovacions del DNI, adreçat a aquelles persones amb impossibilitat de fer desplaçaments per motius de malaltia, situacions de dependència o discapacitat.

Qui pot sol·licitar aquest servei?

Es pot obtenir a través d’una persona (familiar, representant, veí, etc) que haurà de presentar la sol·licitud, degudament omplerta i signada, juntament amb la documentació necessària. És imprescindible que les dades de contacte d’aquesta persona d'enllaç tinguin assegurada la garantia de poder contactar més endavant durant el procés, en cas necessari.

Quins formularis he d'omplir?

La sol·licitud consta dos formularis que es poden descarregar des d'aquesta mateixa pàgina:

  • Descarrega i omple la sol·licitud del servei de desplaçament de l'equip mòbil del DNI
  • En cas de desitjar l'activació del DNI-e (el xip que incorpora el DNI i que permet la signatura digital de documents), descarrega i omple aquest document que autoritza el funcionari responsable tant l'activació, com la custòdia del document i de la clau personal PIN fins al seu lliurament al titular del DNI.

Quina documentació de d'aportar?

Els formularis s'han de presentar degudament emplenats, signats i acompanyats de:

  • 1 fotografia de mida DNI (recent, de cara i amb el fons blanc. Si cal, hi ha professionals fotògrafs que realitzen/editen les fotos perquè siguin aptes pel DNI).
  • Un certificat o informe mèdic que acrediti la impossibilitat de desplaçament de la persona interessada per trobar-se limitada anatòmica o funcionalment (no cal que sigui cap informe o imprès oficial, qualsevol informe que contingui aquestes circumstàncies és vàlid. NO serveix la resolució de valoració de discapacitat amb reconeixement de mobilitat reduïda, atès que això no implica impossibilitat de poder-se desplaçar).
  • En el cas de canvi de domicili, un volant de empadronament expedit abans de 3 mesos.
  • En cas de pèrdua o sostracció, la corresponent denúncia (no cal presentar més d’una foto encara que ho posi al formulari)
  • En cas de primera expedició, certificat de naixement del Registre Civil “especial per l’obtenció del DNI” emès abans de 6 mesos.

On he de presentar la sol·licitud juntament amb la documentació?

La sol·licitud, juntament amb la documentació necessària, s'ha de presentar presencialment a qualsevol Oficina d’expedicions d’una comissaria de la Policia Nacional. Consulta quina és la que tens més pròxima.

Atès que Polinyà no disposa de cap comissaria de la Policia Nacional, si per a la persona “d’enllaç” resulta molt dificultós el desplaçament, a l’OAC de l’Ajuntament (plaça de la Vila, 1) podem tramitar la documentació i donar trasllat a l’Equip Mòbil de la Policia Nacional de Sabadell que contactarà per fer la visita. Demana cita en aquest enllaç o per telèfon al 93 713 02 64.

Darrera actualització: 01.08.2023 | 14:26