L'Ajuntament activa un servei de consulta a distància per a resoldre els dubtes laborals
L'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania un servei de consulta en l'àmbit laboral per tal de resoldre o orientar-la davant els dubtes creats per la situació d'excepcionalitat actual. [ACTUALITZACIÓ A DATA DEL 30/03/20]
El passat 18 de març el POL, el servei de promoció i orientació laboral de l'Ajuntament, va posar a disposició de la ciutadania un servei de consulta en l'àmbit laboral per tal de resoldre els dubtes creats per la situació d'excepcionalitat actual. En aquestes dues setmanes ja s'han atès més d'una cinquantena de consultes, la gran majoria relacionades amb com tramitar la prestació d'atur, activar la demanda d'ocupació o aclariments dels treballadors que han estat afectats per ERTOs.
A continuació us recollim informació d'interès sobre les mesures preses pel SOC i el SEPE en relació a les prestacions, actualitzades a 30/03/20:
Cal destacar que només haureu de fer tràmits amb el SOC o/i el SEPE en cas d'haver estat afectat per un acomiadament o per resolució de dubtes i consultes sobre prestacions però NO heu de fer cap sol·licitud de prestació si esteu afectats per un ERTO.
El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa en marxa, a partir del dilluns 30 de març a les 8h, un nou servei d’atenció telefònica gratuïta, a través del 900 800 046.Truqueu si teniu dubtes en relació amb donar d’alta una demanda d’ocupació, la Renda Garantida de Ciutadania i altres tràmits i/o consultes que normalment es fan des d’una Oficina de Treball. Podeu consultar la informació en aquest enllaç del SOC.
Preguntes en relació amb les Oficines de Treball :
1/ Les Oficines de Treball romandran tancades al públic fins a nou avís. No s’hi pot anar presencialment.
2/ Totes les cites prèvies que havien estat concedides quedaran anul·lades i les oficines de treball les reprogramaran en el moment en que sigui possible.
3/ Diferents tràmits com la renovació de la demanda, els pagaments de la renda garantida, la pròrroga de subsidis i les declaracions anuals de persones majors de 52 anys es realitzaran d’ofici, sense que la persona usuària faci cap actuació.
4/ L’atenció telefònica es mantindrà a totes les Oficines de Treball, excepte en aquelles que han estat clausurades o confinades fins a data d’avui, en el cas de l’oficina de Treball de SABADELL SARDÀ, aquesta torna a estar operativa.
Oficina de Treball de SABADELL SARDÀ
TEL: 93 720 64 60 / 93 720 64 63 (contractes) / 93 720 64 64 (prestacions)
Fax: 93 711 73 03
Correu electrònic: otg_sabadellsarda.soc@gencat.cat
Adreça web: http://serveiocupacio.gencat.cat
5/ Els tràmits relacionats amb prestacions d'atur es poden fer de forma telemàtica tal i com estableix la web del SEPE: http://www.sepe.es/HomeSepe/COVID-19.html i telefònicament al 93.619.09.98.
6/ Les renovacions de la demanda d’ocupació queden automàticament prorrogades des del dia 10 de març i/o es realitzaran d’ofici si prèviament havia estat inscrit el demandant.
7/ Tràmit excepcional d'inscripció com a demandant d'ocupació (mesura Covid-19)
Aquest tràmit està adreçat a les persones que mai no han estat inscrites a les Oficines de Treball i necessitin la inscripció per tramitar la prestació per desocupació o per qualsevol altre motiu. Podeu efectuar la inscripció a través d’aquest FORMULARI.
8/ D’acord amb les instruccions del SEPE si la vostra empresa ha presentat un ERTO, les persones treballadores afectades no hauran de presentar la sol·licitud de prestació per desocupació, ni demanar cita prèvia al SEPE, la vostra empresa s’encarregarà de tots els tràmits.
9/ En tot cas us recordem que en aquesta situació excepcional els terminis queden suspesos i per tant qualsevol tràmit que hagi de realitzar diferent als anteriors es pot posposar a la finalització de l’estat d’alarma.
10/ En el cas de les tramitacions relacionades amb la Renda Garantida de Ciutadania també queden automàticament prorrogats tots els terminis. De totes maneres aquest mes de març s’està tramitant la nòmina normalment amb les entrades i sortides habituals així com les notificacions pertinents de les resolucions emeses aquest mes als usuaris. Es garanteix en tot cas els pagaments de les prestacions. S’està treballant per l’establiment de nous canals per altres tràmits relacionat amb la Renda garantida.
Per acabar:
Tingueu en compte, a més, que per a moltes de les gestions en línia amb el SOC necessitareu un certificat digital. Si no el teniu, podeu tramitar l'IdCAT Mòbil en aquest enllaç. Malauradament l’Administració de l’Estat no accepta l’idCAT Mòbil. Si necessiteu fer tràmits amb el SEPE, podeu fer servir l’idCAT Certificat o el CL@VE PIN. Si no en teniu cap, podeu demanar cita prèvia i ells es posaran en contacte amb vosaltres o trucar al telèfon 93 619 09 98.
IMPORTANT: Les persones afectades per un ERTO no cal que contacteu amb el SOC perquè l'empresa és qui ho ha de gestionar.
Per a més informació sobre els ERTO consulteu aquest enllaç del Sepe.