L'Ajuntament pot emetre certificats idCAT que permet fer tràmits electrònics amb l'Ajuntament i amb les altres administracions

Dimarts, 8 de maig de 2012 a les 00:00
Els tràmits més habituals aquests mesos són els relacionats amb la declaració de la renda La constitució de l'Ajuntament com Entitat de Registre dels certificacts idCAT , ara fa tres anys, suposa col·laborar amb l'Agència Catalana de Certificació en la identificació i producció d'aquests certificats als ciutadans i que permetrà als seus posseïdors fer tràmits electrònics no solament amb la nostra administració sinó també amb d'altres. L'idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet, que permet operar amb diferents administracions i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que s'enviïn per Internet així com la seva confidencialitat, ja que està emès per l'Agència Catalana de Certificació - CATCert.

Amb l'identificador digital idCAT es poden signar correus, documents electrònics, formularis web i fer operacions amb ells. Així els tràmits telemàtics, per aquestes vies, poden tenir la validesa oficial.

Hi ha dues formes d'obtenir l'idCAT, bé accedint a la pàgina de sol·licitud de la web www.idcat.cat, on s'haurà d'omplir el formulari i acudir posteriorment a les oficines de l'Ajuntament on es validaran les dades i es generarà el certificat digital, o bé personant-se directament a l'Ajuntament de Polinyà des d'on es farà tot el procés fins igualment arribar a la generació del certificat.
Amb la utilització d'aquest idCAT es pot des de demanar, confirmar o modificar  l'esborrany de la declaració de la renda, fins a fer gestions amb la Seguretat Social, amb altres Ajuntaments, amb l'INE, la Direcció General de trànsit i moltes altres,

Darrera actualització: 11.05.2012 | 03:47

Enllaços