46 alumnes han passat per les cinc edicions del curs d’Atenció al client del POL

Dimarts, 27 de desembre de 2022 a les 00:00

La formació que ofereix el servei local d'ocupació consta de 70 hores de teoria i 30 hores de pràctiques al comerç local

11 alumnes han participat a la cinquena edició del curs d’Atenció al client: comerç i servei de taules que organitza el POL, el servei local d’ocupació de l’Ajuntament. La primera edició d’aquesta formació es va fer el 2015 en un context de crisi econòmica i en el marc del projecte ProJove, subvencionat per la Diputació de Barcelona. Actualment, però, aquest curs pel qual ja hi han passat 46 alumnes està íntegrament finançat i dissenyat per l’Ajuntament.

L’objectiu és acompanyar joves en situació d’atur en la seva transició al treball amb diverses accions d’orientació formativa i laboral. Durant les 70 hores que dura el curs també reben formació en competències transversals i aprenen tècniques per a l’ocupació. A més, i aquest n’és el tret diferencial, aquestes 70 hores de formació es complementen amb 30 hores de pràctiques al comerç local.

Les pràctiques són una part fonamental perquè els joves tenen l’oportunitat de millorar el currículum amb experiència professional i això els dona més opcions al mercat de treball. També els beneficia perquè poden posar en pràctica la teoria apresa al centre i aprenen què significa treballar en un comerç, cafeteria o restaurant.

La col·laboració amb els comerços locals també és un benefici per als botiguers perquè, a més de tenir l’oportunitat d’ajudar el jovent del municipi, també tenen un recurs humà afegit durant uns dies.

Actualment els comerços de Polinyà que hi col·laboren són El Jardinet de les Fades, El Racó del Roure, el Bon Àrea, Oha Pàdel i la cafeteria El Rebost. Aquest any també s’hi han sumat comerços de Sentmenat – el Cafè del Coro i la botiga Espai Animal – i de Sant Quirze – Indoor Club Vallès – per a donar més opcions als alumnes de fora de Polinyà.

Més enllà de les pràctiques, durant el curs també es creen altres tipus de sinèrgies amb el comerç. El passat novembre, per exemple, l’alumnat va visitar el restaurant Can Coll on l’Elisenda Solà, cap de sala, els va parlar sobre l’atenció al públic en el sector de la restauració, la fidelització de la clientela i altres aspectes de la gestió del servei de sala.

Darrera actualització: 27.12.2022 | 14:13