El Consorci de Residus i els ajuntaments de la comarca engeguen una campanya de sensibilització sobre el reciclatge amb el lema “Excuses o separes”

Dijous, 15 de novembre de 2018 a les 00:00

La campanya, amb el lema “Excuses o separes” vol incidir en totes aquelles persones que encara no reciclen i desmuntar les excuses comuns que se solen posar per no fer-ho.

El Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental ha presentat aquesta setmana en un acte al Parc Audiovisual de Catalunya la campanya de sensibilització ambiental que durant els propers 4 mesos es farà a la comarca per tal de fomentar el reciclatge. Per això s’han dissenyat accions al carrer, participatives, i on la ciutadania pugui conèixer el camí dels residus i els avantatges del reciclatge.

Una de les peculiaritats de la campanya és que es compta amb persones referents de cada municipis, els influencers de proximitat, que són persones conegudes als pobles i ciutats del Vallès Occidental que faran de difusors del missatge en el seu entorn més proper. També es compta amb figures públiques vallesanes que ajudaran a difondre el missatge, com els meteoròlegs Francesc Mauri i Eloi Cordomí o el cuiner Marc Ribas. També es posa en marxa un Whatsapp de consulta ciutadana per atendre consultes relacionades amb el reciclatge, al número 656 893 709.

INFLUENCERS DE PROXIMITAT

Els influencers són veïns i veïnes reconeguts a nivell municipal que donen el tret de personalització de la campanya a cada municipi. En total a la comarca hi participen més de 50 influencers que, a través de la seva imatge, consells, i suport als mitjans de comunicació, reforçaran tant el missatge com la campanya. A Polinyà, les persones que col·laraboran com a influencers són la Carme Vázquez, el Mario Jurado i la Conxita Caminal. 

La campanya, té la intenció de ser una acció global i integral de conscienciació ciutadana que englobi diferents aspectes del reciclatge i se centra en les fraccions següents: matèria orgànica, oli, envasos, paper  i cartró, vidre i malbaratament alimentari. La campanya finalitza el març de 2019. Cada mes es fomentarà una temàtica concreta, ja sigui mitjançant els elements de publicitat com a través de les xarxes socials: el reciclatge en general, el malbaratament alimentari, el reciclatge de la matèria orgànica i el reciclatge de l’oli de cuina usat.

Estancament de la Recollida Selectiva a la comarca

La valoració de les dades de recollida del 2017 i l’evolució dels darrers deu anys mostren un estancament en la recollida selectiva a la comarca que no acompleix els objectius marcats pels diferents programes catalans i europeus, els quals indiquen que cal arribar l’any 2020 amb uns valors de reciclatge mínim del 60%. Actualment, la comarca té un índex mitjà de reciclatge del 36,7% (ARC, 2017).

Dins dels objectius del PREVOC i els Plans Locals de Prevenció i Gestió de Residus Municipals, s’estableix la necessitat i oportunitat d’endegar campanyes de comunicació globals amb les adaptacions locals corresponents per a cada municipi, amb l’objectiu d’aconseguir l’eficiència i la unificació de missatges de sensibilització.

El Consorci, a través de diferents fonts de finançament destinades a promoure les recollides selectives a la comarca (Agència de Residus de Catalunya, Ecoembes, Ecovidrio i Ministeri per a la Transició Ecològica), inicia una campanya general que aixopluga diferents accions de sensibilització enfocades a la ciutadania.

Darrera actualització: 16.11.2018 | 11:21